Ja napiszę tylko o podstawach, które nie są bezpośrednio związane z przetrwaniem, ale o których warto wiedzieć że są, bo pomagają w grze.
Świat Minecraft jest płaski i nieskończony w poziomie. Idąc na przykład na wschód, nigdy nie okrążymy świata, ani też nie dojdziemy do jego kresu, będziemy iść lub płynąć w nieskończoność.
Natomiast w pionie świat Minecraft jest ograniczony u dołu tzw. skałą macierzystą i rozciąga się do góry na wysokość 256 bloków (blok to sześcian, podstawowa jednostka miary i materii, na przykład blok trawy, blok kamienia).
Współrzędne geograficzne w Minecraft podawane są w formie trójwymiarowego punktu w postaci (X, Y, Z), przy czym:
- X rośnie od zera na południe a maleje od zera na północ,
- Y rośnie od skały macierzystej ku górze,
- Z rośnie od zera na wschód a maleje od zera na zachód.
Wyświetlanie raportu o stanie gry
Raportem o stanie gry nazywam informacje tzw. debuggera, które wyświetlają się po naciśnięciu F3 (raport ukrywamy również za pomocą F3). Są to informacje na temat wydajności grafiki, odświeżania i widoczności bloków, lokalizacji na mapie, oświetlenia. Ciekawsze pozycje w raporcie to:- Block - trzy liczby (ewentualnie ze znakiem minus) określające pozycję gracza na mapie. Pierwsza liczba oznacza współrzędną X, druga współrzędną Y, a trzecia współrzędną Z.
- Facing - w którą stronę gracz jest zwrócony. Dla przypomnienia north - to północ, south - południe, east - wschód, west - zachód.
- Light - poziom jasności w grze w danym miejscu. Zależy od zakrycia nieba, obecności pochodni, lawy. To ma znaczenie na przykład dla wzrostu zbóż na farmie oraz tworzenia się potworów.
Warto zauważyć, że chmury płyną wolniutko na zachód, słońce również wędruje ze wschodu na zachód, więc można używać tej wskazówki do określania kierunku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz