czwartek, 22 października 2015

Zmiana trybu gry i cheaty

W poprzednim poście opisałam swoją wyprawę do chatki wiedźmy. Kiedy przybyłam na miejsce, chatka faktycznie była, ale pusta. Nic to, rozbiłam obóz niedaleko i postanowiłam poczekać, aż się wiedźma pojawi.

Tak sobie czekałam i czekałam, czytając przy okazji o wiedźmie w internecie. A propos, jeżeli przełączam się na przeglądarkę za pomocą Alt-Tab, to gra się zatrzymuje i czas nie płynie. Nie słychać również żadnych odgłosów z gry. Natomiast jeśli najpierw wcisnę "E" żeby otworzyć ekwipunek, a dopiero potem wciskam Alt-Tab, to gra nie jest zatrzymana podczas przeglądania internetu, czas płynie, słychać odgłosy mobów i muzykę.

Tak upłynęły cztery noce i dnie, a wiedźmy jak nie było tak nie ma. Znudziło mi się i poszukałam w sieci rozwiązania tego problemu. Okazuje się, że wiedźmę można po prostu przywołać komendą "/summon".

Tak więc zostawiłam cały dobytek w skrzyneczce, oddalilam się trochę od mojego obozu i użyłam komendy /summon Witch . Niestety, odpisało mi na czerwono: "Nie masz uprawnień do użycia tej komendy". No tak, podczas tworzenia świata wyłączyłam sobie możliwość używania kodów ułatwień (tzw. cheatów), bo myślałam, że nie będą mi potrzebne.

Jest pewien trik (myslę, że powszechnie używany), pozwalający na używanie kodów ułatwiających grę nawet jeśli podczas tworzenia świata opcja kodów była wyłączona. Aby włączyć kody, należy wcisnąć Escape, wybrać "Opcje", a następnie "Udostępnij przez LAN" (możemy oczywiście dalej grać w pojedynkę).


Następnie pojawia się ekran opcji gry w udostępnionej przez LAN i na tym ekranie należy włączyć opcję zazwalania na kody, a następnie kliknąć "Uruchom świat w sieci lokalnej":


Mając włączone kody, przywołałam wiedźmę komendą /summon Witch. Pojawiła się tuż koło mnie. Zaatakowałam ją od razu, więc zaczęła pić miksturę, żeby się uzdrowić (wiedźmy są wredne i zamiast stanąćoko w oko z przeciwnikiem, uciekają się do mikstur). Ale wystarczyło pięć machnięć żelaznym mieczem, żeby ją zabić, więc nie dopiła tej mikstury do końca.

Nie to jednak było w tym wszystkim najważniejsze. Odkryłam, że po uruchomieniu kodów, przełączanie się w Minecraft między trybami gry jest możliwe na wiele różnych sposobów dzięki komendom. Jest ich wiele, ale takie ciekawsze to na przykład (Mojanazwa to nazwa użytkownika za pomocą którego loguję się do Minecrafta)

Dodanie 30 sztabek żelaza do ekwipunku:
/give Mojanazwa iron_ingot 30

Zmiana trybu gry na "Kreatywną" (po ponownym uruchomieniu trzeba ustawiać to na nowo) i ewentualnie powrót do "Przetrwania":
/gamemode creative
/gamemode survival

Jeśli nie chcemy się przełączać na "Kreatywną", ale tylko zabić potwory, które się zgromadziły w pobliżu, można zmienić ustawienie w opcjach trudności "Pokojowej" gry (dzięki czemu wszystkie potwory padną) i po chwili wrócić do "Normalnej". Do tego akurat kody nie są potrzebne, tylko zwykłe opcje.

Zatrzymanie cyklu dnia i nocy. Jeśli chcemy mieć święty spokój, wydajemy komendę w dzień, jeśli chcemy polować, to w nocy.
/gamerule doDaylightCycle false

Zatrzymanie zawartości plecaka w razie jak nas coś zabije. Jeszcze tego nie próbowałam, ale to ciekawa komenda:
/gamerule keepInventory true

Przeteleportowanie do miejsca (X,Y,Z) = (352, 68, 857):
/tp 352 68 857

Przeteleportowanie o 100 bloków na północ od miejsca, gdzie się znajduję (północ jest w kierunku zmniejszających się Z, patrz rysunek):
/tp ~ ~ ~-100

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz